יום שבת, 5 בספטמבר 2020

קברי צדיקים בצפון

ביקור בקברי צדיקים ידועים

נתחיל את היום במירון בקברו של רשב"י, עשרות אלפים פוקדים מידי שנה את קברו של ר' שמעון בר יוחאי במירון, "שבעודו מדבר לפני תלמידיו יצאה נשמתו, אור גדול הציף את החדר" ומאז מדליקים מדורות. הגעה ליישוב הקדום עמוקה לקברו של רבי יונתן בן עוזיאל האפוף מסתורין. מספרים על בעלי החיים הנמצאים שם דרך קבע באורך פלאי ומתייחסים אליהם ביראת כבוד, הפרישות המופלאה שחי בא וצדקתו המופלגת בא לידי ביטוי בסגולה שדבקה בו. 

ביקור בסמטאות העיר העתיקה צפת, סמטאותיה של העיר העתיקה בצפת מאפיינות אותה במיוחד ומעניקות את אותה תחושה נדירה ומיסטית למשוטט בה. הרגשה מיוחדת זו מושפעת מכמה דברים בו זמנית, אך עיקר האווירה המורגשת בסמטאותיה של צפת נובעת מרוח אותם צדיקים ואנשי רוח שחיו את חייהם בעיר הזו ולא משו מלימוד התורה וחידוש תורת הקבלה. רוחם של האר"י הקדוש, ר' שלמה אלקבץ, האלשיך ור' יוסף קארו עם תלמידיהם הרבים מורגשות בכל אבן ופינה בצפת.

ארוחת צהריים בקיבוץ עמיעד

קיבוץ עמיעד ממוקם על רמת כורזים ומהווה מעיין "שער כניסה" לגליל העליון, אשר מהווה נקודת נפגש בין עמק החולה למורדות הכנרת. הגליל העליון הוא אחד מחבלי הארץ היפים במדינה אשר מאפשר מגוון אטרקציות בכל עונות השנה. בתוך כל הטבע והנוף ממוקם "אירוח כפרי עמיעד" בו שקט ושלווה, טבע ואירוח טוב נפגשים. המיקום המרכזי של קיבוץ עמיעד ושל האירוח הכפרי הופך אותו לנקודת יציאה מושלמת לטיול ברחבי הגליל העליון, הגולן ועד הכנרת ואף עמק הירדן.


משם הגעה לטבריה, אחת מארבעת הערים הקדושות בארץ ישראל, ועל כן לא חסרים בה קברות צדיקים. סיום ביקור בקבר רבי מאיר בעל הנס, יום ההילולה של רבי מאיר הוא יד' באייר, אבל המקום הומה כל השנה, קברו של הרבי הסמוך לחמי טבריה, הוא מכל הידוע, אחד מאתרי הקבורה המפורסמים ביותר בעולם.







Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה