יום רביעי, 16 בספטמבר 2020

אל מקורות המים

נסיעה דרך נוף הר תורען, רכס תורען המתנשא מעל בקעת תורען בדרום ובקעת בית נטופה שבצפון. מיקום זה מבטיח תצפית מרהיבה. נמשיך למצפה בית רימון, מצפור לאודרמילק הנמצא בגובה 368 מטר מעל הים. מקום מקסים ומושקע עם תצפית על כל בקעת בית נטופה, ים תיכון והחרמון. המצפור הוקם על ידי גוף נוצרי לדו קיום ערבי יהודי. למרגלות המצפור מתשרעת בקעת בית נטופה, הבקעה הגדולה בגליל התחתון. המצפור נקרא על שמו של וולטר קליי לאודרמילק שהיה גיאולוג וחוקר קרקע אמריקאי. לאודרמילק ייחס לבקעת בית נטופה מקום ייחודי בתכנון המים של ארץ ישראל. הוא ייעד את הבקעה למאגר מים ראשי שיקלוט את מי הירדן בדרכם לנגב. 

הגעה לאתר ספיר, מצפור צ'רה, זהו מצפור נופי בגיחון נחל עמוד המשקיף אל אחד המבצעים ההנדסיים המרשימים שבוצעו בשנותיה הראשונות של המדינה, חציית קניון שמורת הטבע של נחל עמוד על ידי המוביל הארצי. למסיירים במקום חובה להשתמש בנעליים סגורות ולא תתאפשר אכילה במקום.

ארוחת צהריים בקיבוץ אפיקים.

סיום בסיור בבית הגבירה דונה גרציה, הסיור מתחיל בהרצאה להכרת דונה גרציה שהקימה מדינה ליהודים, מגורשי ספרד ופורטוגל באישור הסולטן. משם אפשר להמשיך לביקור בחדרים השונים של מוזיאון הבית, הנושאים שמות של תחנות שונות בחייה של הגבירה ומרוהטים מהמאה ה - 16. ביקור מהנה הכולל צילומים בתלבושות.




הבית של דונה גרציה, הוא מלון סיפור ומוזיאון חי, מקום בילוי ואירוח בו תפליגו בדמיונכם למאה ה-16 במסע אל חייה של דונה גרציה, בארמון המהווה מוזיאון חי תערוכת בובות וכתבים על דונה גרציה ותקופתה, ב`אולם ליסבון` המרשים מתכנסים לשמוע על חייה של הגבירה, היא חנה נשיא בשמה העברי שהייתה בת למשפחה יהודית ממגורשי ספרד ופורטוגל, אחת הנשים האמידות בעולם במאה ה-16. דונה גרציה הקדישה את עושרה האגדי וקשריה להצלת אחיה בני העם היהודי. בברכת הסולטן התורכי יזמה ופעלה לחידוש היישוב והקמת מדינה יהודית בטבריה. האירגון החשאי והמסועף שהקימה דונה גרציה להצלה ולעזרה לפליטים היה בגדר מלאכת מחשבת מופלאה שיכול היה להתחרות בהישגיהם של מוסדות וארגוני הביון של תקופתנו. מאות סוכנים, במלוא מובן המילה, שנעו בכל ערי אירופה הצטוו לסייע בכל דבר לפליטים היהודיים ולהיות אחראים לשלומם עד הגיעם בשלום לערי מקלט. דונה גרציה הפכה למנהיגה נערצת, דומיננטית ואמיצה בפעולותיה עד שנציגי הקהילות היהודיות הטביעו מדליון הנושא את דיוקנה ואת הכתובת "גרציה נשיא"!



Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה