יום חמישי, 3 בספטמבר 2020

כחול ים המים עתלית יקנעם והמוחרקה בכרמל

מוזיאון המלח בעתלית - למלח חשיבות רבה בחיי האדם ובסביבתו ועל כן כונה בעבר "הזהב הלבן". נוסף לתפקידו כתבלין מרכזי המוסיף טעם למזון, למלח שימושים רבים ומגוונים. חברת מלח הארץ, יצרנית המלח הגדולה בישראל מפיקה מלח כבר כמעט מאה שנה. מרכז המבקרים של החברה מגולל את תולדות מפעל החלוצי שהוקם ב 1922 בעתלית כחלק מהחזון הציוני בארץ ישראל. המרכז שוכן במהנ אבן גדול וייחודי המהווה שחזור של טחנת המלח במפעל העתיק.





ביקור במרכז מהווה חוויה לימודית וערכית וכולל תצפית אל הנוף הנשקף מהמפעל וכן התייחסות אל המוצגים בשטח, אל מבנה המפעל ובריכות המלח, נעסוק גם בהיסטים סביבתיים הקשורים ליצור מלח, דוגמת בריכות המלח המשמשות כבית גידול לבעלי חיים ופרויקט הצפרות לשיקום אוכלוסיות נעלמות. 

משם אפשר להמשיך למרכז המבקרים ברא צמחים ביקנעם, שם תחוו מסע יפהפה, מרתק, צבעוני ואנרגטין בגן הרפואי בו גדלים להם בשקט צמחי המרפא. מרכז המבקרים הוא ביתם של מאות צמחי מרפא, אשר מטופחים ומטופלים בהשראת מסורת עתיקה בת אלפי שנים. במקום נמצאת גם חנות קונספט עם התאמה וילווי אישי על ידי אנשי המקצוע של ברא צמחים. במקום נמכרים המוצרים האיכותיים שמיוצרים במפעל וניתן לקבל הסבר מפורט על כל מוצר ותהליך ייצורו, ייעוץ והתאמה אישי מאנשי המקצוע והרחבת הידע שלכם על עולמם המופלא של צמחי מרפא.

מומלץ לאכול ארוחת צהריים בקיבוץ דליה. 

מוחרקה, קרן הכרמל, מציע נוף עוצר נשימה מדרום הכרמל לעבר עמק יזרעאל והגליל. מהמקום הזה ניתן לשמוע את סיפורו של אליהו הנביא עם נביאי הבעל, שריע לפי המסורת ממש כאן.





Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה