יום רביעי, 23 בספטמבר 2020

הרי ירושלים

התרעננות וארוחת בוקר עצמאית בהר אדר.

בהר אדר ישנו אתר הנצחה לחטיבת הראל אשר נמצא בפסגת הגבעה עליה בנוי היישוב. תצוגת טנקים משוריינים וישנה גם תצפית יפיפייה על האיזור.

ביקור באולפני חדשות 2 בנווה אילן - מה חדש ומה בחדשות? איך עושים טלוויזיה?? סיור מודרך באולפני החדשות, במהלך הסיור ביקור באולפן ייחודי ממנו משודרות תוכניות החברה כגון: "המהדורה המרכזית", "שש עם עודד בן עמי", "פגוש את העיתונות", "תכנית חיסכון" ועוד. כמו כן, סיור בחדרי העריכה, בקונטרול, במחלקות השונות, נשוחח עם אחד האנשים המשפיעים על מה שאתם רואים: כתב או מפיק, עורך, מגיש או איש דיסק. 

ביקור בהר הטייסים - תחילתו באנדרטה ובתצפית נוף וסופו במעיין נאה ובוסתנים. בהר ממוקם אתר ההנצחה המרכזי לחללי חיל האוויר. באנדרטה נמצא מנוע מטוס עם מדחף מעוקם, מנוע המטוס הוצב בהר הטייסים והפך לאנדרטה לחללי חיל האוויר. החללים נקברו בבית הקברות הצבאי בקיבוץ קרית ענבים. ממערב לאנדרטת הטייסים קבועים לוחות זיכרון ובהם שמות חללי חיל האוויר מאז הקמתו ועד היום. 

כסלון - ליד מושב כיסלון ניצבת אנדרטת "מגילת האש" יצירתו של הפסל נתן רפפורט. הגבעה מתנשאת לגובה של 700 מ', מוקפת עצים שהינם חלק מיער הקדושים שניטע באיזור זה. נתן רפפורט יוצר האנדרטה הוא יליד ורשה וכל בני משפחתו נספו בשואה. אנדרטה זו מבטאת אומנותית את העלילה הגדולה ביותר של עם ישראל במשך כל תקופת הגלות, שואה ועצמאות.

סיום בביקור בהר הקסטל וסיפור קרב הקסטסל במלחמת העצמאות במסגרת מבצע נחשון. הקרב הסתיים לאחר אבדות כבדות לשני הצדדים בנסיגת הערבים מהאזור ובפתיחה זמנית של הדרך לירושלים.



Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה