יום שבת, 19 בספטמבר 2020

יער אילנות ומצפה לימור ומצפה ויקר


סיור במרכז המבקרים החדש ביער אילנות. מרכז זה הוא פרי עבודה מאומצת שנמשכה ארבע שנים. התוצאה היא מרכז מבקרים חדשני המוקדש כולו ליצירה המופלאה של הטבע. עצים, יער וסביבה. המרכז מציע חוויה מיוחדת במינה ומשלב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ביניהם אופני מציאות מדומה לרכיבה ביער, גלובוס להצגת סוגי היערות בעולם. התאמת זני עצים על מפה, לימוד חלקי העץ במחשבי טאבלט, אודיטריום שבו מוקרן מיצג וחידון טריוויה אינטראקטיבי. 

הגן הבוטני היערני באילנות פתח  את שעריו של מרכז מבקרים חדש, המציג בצורה חווייתית ובאמצעים חדשניים את סודותיהם הנסתרים של העצים. ביקור במרכז מעצים את חוויית הסיור בשבילי הגן בין מיני עצים שנאספו מרחבי העולם כולו.

תצפית ממצפה ויקר במאגר השרון על הגעת העופות הנודדים, ממגרש החניה דרך סלולה ובשיפוע מתון מובילה אל המצפור בין מדשאה וגינת נוי. המצפור הינו מרפסת מוצלת גדולה מעל מאגר משמר השרון שנבנה על ידי קק"ל, המאגר קולט את מי השיטפונות בנחל אלכסנדר. רשות הטבע והגנים בשיתוף עם משרד החקלאות מאכלסים את המאגר בדגים להזנת השקנאים ובכך נמנע נזק למגדלי דגים בבריכות.




ארוחת צהריים במלון עדן אין.





מלון עדן אין (Eden Inn) ממוקם בזכרון יעקב, במרחק 1.5 ק"מ מטיילת הברון, מוקף בגן שופע ומציע בריכה חיצונית, חדרים ממוזגים עם טלוויזיה בכבלים בעלת מסך שטוח וגישה חופשית לאינטרנט אלחוטי בלובי. קיסריה נמצאת במרחק 13 ק"מ, חיפה נמצאת במרחק 36 ק"מ, ונמל התעופה בן גוריון ממוקם במרחק 68 ק"מ ממקום האירוח. חנייה ללא תשלום זמינה במקום.

הגעה למצפה לימור, חורבת קרתא היא נקודת עצירה נחמדה מאוד אך לא מוכרת בחוף הכרמל. על גבעה קטנה שצופה אל מבצר עתלית תמצאו את חורבותיו של מבצר צלבני שנועד להגן על מבצר עתלית. המסלול מתחיל בעלייה מכיוון חוף הים אל הנקודה הגבוהה באתר - בריכת המים. משם תוכלו ליהנות מתצפית על כל הכרמל - מחיפה ועד זיכרון יעקב בצד אחד ובצד השני נוף מרכיב את חוף הים ומבצר עתלית שנמצאים במרחק נגיעה. 


Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה