יום רביעי, 23 בספטמבר 2020

עמק חפר

מוזיאון בית הגדודים - מוזיאון ומרכז תרבות בבעלות משרד הביטחון. במוזיאון ממצאים רבים כגון: סרטים, קלטות, ספרים, מחקרים ומאמרים המתארים את תולדות הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה ואת ת נועות ההתנגדבות שהביאו להקמת המחתרות וצה"ל. 

אגמון עמק חפר - כמו מכוניות ובני אדם, גם ציפורים צריכות את הדלק שלהן כדי להמשיך לנוע. אגמון חפר, שנחנך לאחרונה ונמצא בין שדות עמק חפר, ליד נחל אלכסנדר מספק למעופפות תחנת תדלוק במרכז הארץ. ומי במתדלקות? השקנאים, מתברר כבר גילו את הפארק החדש, אך עם קצת מזל תפגשו במקום גם להקות גדולות של טבלנים, אגמיות, לבניות ועוד שלל ציפורים ומגוון יונקים. הפארק החדש מתפרש על פני 350 דונם ורוב מכוסה באגם גדול שנפחו כ 300 אלף קוב. העומקים של המים באגם משתנים והם נועדו להתאים לצרכים של מגוון עופות. לאורך הפארק תמצאו גם דקים מעץ, נקודות תצפית מוסתרות, שבילי הליכה ועצים חדשים שניטעו סביב האגם. 

ארוחת צהריים מומלצת בקיבוץ משמר השרון

חוות הנוי - הגן הבוטני נוסד בשנת 1949, פרי יוזמתו של דוד צפריר צידקין ז"ל, כתחנה לפיתוח צמחיית נוי ותרבות, ריבוי צמחים והדגמה. צמחים אלה הובאו מכל קצוות תבל ונשתלו בגן החווה למעקב בשביל לבחון את התאמתם לתנאי הארץ ותפקודם בגן הנוי. רות בנימין ז"ל יישמה את רעיונו של צירקין והפכה את המקום לגן קסום שבו ניתן להכיר את הצמח בהתפתחותו ובבגרותו, את תכונותיו הבוטניות, את צורתו ואת התפקיד השימושי שלו בגן. מאז ועד היום התעשרה צמחיית הנוי בארץ במאות מינים שאוקלמו בחוות הנוי והפצו בגנים. שטח הגן כ 50 דונם ובו גן הדגמה לצמחי נוי ותרבות. 

ביקור באנדרטת ה 22 - בבוקרו של יום ראשון ה 22/1/1995 היה פיגוע כפול של שני מחבלים מתאבדים בצומת בית ליד. הראשון התפוצץ בתוך תחנת האוטובוס, בין החיילים הממתינים להסעות של יום ראשון והשני התפוצץ כ 3 דקות לאחר מכן. בפיגוע נרצחו 22 ישראלים ונפצעו 66 איש. לזכר ההרוגים בפיגוע הוקמה האנדרטה בצומת בית ליד. 




Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה