יום שבת, 5 בספטמבר 2020

ברווזים בכפר ובגלבוע

מומלצת ארוחת בוקר בעץ השדה

הצעה לבילוי משפחתי בחופש הגדול, או סתם ביום שישי: זוגי, משפחתי, ואפילו קבוצתי: ביקור ב"עץ השדה" – חווה חקלאית אותנטית במושבה גבעת עדה בקרבת בנימינה – פרדס חנה/כרכור. המארחים בחוות "עץ השדה" הם בני משפחת טפרברג – היום דור רביעי בוגר במקום, עם דור חמישי שגדל כאן לתפארת. אבות אבותיהם הגיעו לכאן מירושלים ב-1903 כאחת משמונה המשפחות הראשונות, ביוזמת הברון רוטשילד, שגבעתה זכתה לשמה לכבוד הברונית עדה, רעיית הברון. כן, הטפרברגים מגבעת עדה הם קרובי משפחה של מוטי טפרברג ומשפחתו – בעלי יקב טפרברג 1870, ואת ההוכחה שהכל נשאר במשפחה, תמצאו בחנות המקסימה של עץ השדה, בה לצד שמני זית ממותגים כעץ השדה, וסדרה ענפה של מוצרי קוסמטיקה במותג המשפחתי, תוכלו לקנות גם את יינות יקב טפרברג, ואפילו בדילים משתלמים. אם תתחילו בארוחת בוקר, תקבלו חביתות עם עשבי תיבול, סלט ירקות, סלט כרוב וגזר (קול סלו), לחמניות ומטבלים: פסטו, ממרח עגבניות מיובשות, ממרח לימון כבוש, ממרחי גבינה וגבינה מלוחהף זיתים וכמובן שמן זית.

הגעה אל תל יזרעאל שם נערוך תצפית על העמק ונשמע את ספור נבות הישראלי. הגעה לאתר "ברווזים בכפר" עם סיור הכולל תוכן לימודי מרתק וחוויה כפרית על עולם עופות המים ופלא היווצרות חיי הברווז. בסיור נספר כיצד נולד הרעיון להקים את המרכז, על משפחת לוין אשר שורשיה נעוצים עמוק באדמת העמק. הכרה של הסוגים השונים  של עופות המים, מבנה גופם והתאמתם לשתייה, לתעופה ולתנאי היבשה. תהליכי הרבייה מעניין ןומפתיע, בהשוואה לרביית האדם. נראה במדגרה על ידי שיקוף עם פ נס, את התפתחות האפרוח בתוך הביצה. צפייה מקרוב בשלבי הבקיעה ונקבל את בואו של האפרוח לאוויר העולם. נחווה את תהליך ההחתמה ונלווה את האפרוח עד הגיעו לבגרות. בפינת הליטוף ניתן לגעת, לחוש וללטף את האפרוחים, חוויה שלא במהרה שוכחים.




ארוחת צהריים בקיבוץ אלפא

קיבוץ בית אלפא ממוקם מזרחית לעמק יזרעאל ולמרגלותיו של הר הגלבוע המרשים. הקיבוץ הוקם בשנת 1922 והיה לקיבוצה הראשון של תנועת השומר הצעיר בישראל. בקיבוץ מתגוררים כ-700 תושבים ואופי הקהילה הינו חילוני. בית אלפא הופרט בשנת 2005 אך שומר על ערכי הערבות ההדדית בקיבוץ פועלת מערכת חינוך מצויינת הכוללת גנים החל מגיל 3 חודשים עד גיל 6 ובי"ס יסודי עבור ילדי הקיבוץ והיישובים הסמוכים. תושבי בית אלפא נהנים ממגוון שירותים קהילתיים וביניהם: צרכניה, קופ"ח, מרפאת שיניים, דואר, מכבסה, ספריה, בריכה, משחקיה ומגרשי ספורט. בסמוך לקיבוץ נמצא המעיין המפורסם – גן השלושה (הידוע בשמו – הסחנה). הקיבוץ ממוקם כ-10 דק' נסיעה מרכבת העמק המאפשרת גישה נוחה למרכזי תעסוקה.


לאחר מכן תצפית הר אבינדב, שם התרחש סיפור על המלחמה בפלישתים של שאול ובניו, כמו כן, תצפית לעבר הרי הגלעד, עמק בית שאן ועמק הירדן.



Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה