יום חמישי, 3 בספטמבר 2020

קברי צדיקים בדרום

טיול באתר ההנצחה "אנדרטת החץ השחור",אתר מיוחד במינו בארץ המנציח 11 פעולות של חטיבת הצנחנים. זהו אתר יפה ומרשים ובו מצבות אבן עליהן חקוק תיאור מפורט של כל פעולה ותוצאותיה. סיור ברחובות נתיבות תוך ךגילול סיפור הפרחת עולם התורה בנגב ומתן דגש לשלוש דמויות מרכזיות: הרב יששכר מאיר ראש ישיבת הנגב, הבאבא סאלי המדריך הרוחני הגדול של יוצאי אפריקה והרבה יורם אברג'ל מנהיגם הרוחני של חסידים רבים. ביקור בקבר של הבאבא סאלי בנתיבות, שקבע את מושבו בנתיבות ושימש ועודנו משמש כנר לרגלם של יהודי צפון אפריקה אשר נהגו לעלות לביתו כדי לקבל את ברכתו. ביקור בקברו של הרב יורם אברג'ל, אשר שימש כרבם של אלפי חסידים בציבור החרדי ועמד בראש עשרות מוסדות תורניים ברחבי הארץ. מבכירי הרבנים בציבורי החרדי ספרדי אשר הרבה סיפורי ניסים נקשרו לשמו ואלפי משפחות נתמכו על ידי מוסדותיו. ביקור בקבר הרב יששכר מאיר, הרב נולד בשנת 1927 ועלה לישראל בגיל 11, ייסד את ישיבת הנגב בנתיבות ואף שימש כראש הישיבה, הרב בנחשב לרבם הבלתי רשמי של החרדים בנגב ובאיזור הדרום בפרט. 






ארוחת צהריים בקיבוץ אור הנר 

קיבוץ אור הנר שוכן בדרום באזור הנגב הצפוני קרוב לעיר שדרות. הישוב משתייך לתנועה הקיבוצית ותחת אזור שיפוטה של המועצה האזורית שער הנגב. קיבוץ אור הנר הוקם בשנת 1957 ומייסדיו היו יוצאי קיבוץ גבעות זייד וגרעין הנח"ל צל-צח, מרביתם עולי ארגנטינה בוגרי תנועת נוער. כיום, מונה הישוב כ-750 תושבים וצביון הישוב חילוני. בקיבוץ פועלים שירותים קהילתיים כגון: מרפאה, מרפאת שיניים, דואר, מרכולית, מזכירות ומגוון פעילויות תרבות.



סיור בנתיב המוראליים אשר בקיבוץ אור הנר, מסע מרתק לאורך ציורי קיר חרוטים ופסלי שבעת המינים, פרי עמלם של אמנים ארגנטינאים שיצרו ציורי קיר בעלי מסורת של אלפי שנים מתקופת התרבות הקדם רומאית. המוראלים מתארים את סיפורו של הקיבוץ כאשר כל ציור מהווה חלק אינטגרלי של המקום בו נוצר י יעודו - חדר אוכל, בית תרבות, המפעל, חדר הקיטור ושער הכניסה.


  Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה