יום שישי, 12 באפריל 2013

פיקניק ביום העצמאות


חניון הדרדרה
פינת חמד בלב חורשת אקליפטוס בעמק החולה. פלגי המים המפכים זורמים לבריכה שבה גדלים מגוון עשיר של צמחי מים. קק"ל טיפחה את המקום, הוסיפה שילוט ותמונות מימים עברו, הנציחה את זכרם של שלושת המגינים שנפלו על הגנת המקום, ומיקמה שולחנות פיקניק מסביבה לבריכה. איך מגיעים לחניון הדרדרה ? מראש פינה פונים לכביש 918 לכיוון קיבוץ גדות. וצים את הירדן בקשר הפקק וממשיכים צפונה עוד כ 2 ק"מ מעד לשלט המפנה מזרחה לדרך עפר העבירה לכל כלי הרכב. כ 400 מטר מגיעים לחניון אשמורה ... הגענו לדרדרה.

  
  עין קדש (עין פורייה)  על פי המסורת זה המעיין שבו נפגשו שליחיה של דבורה הנביאה עם ברק בן אבינועם. מימי המעיין, הנמצא במתלול המזרחי של הר פורייה, נובעים מתוך נקבה ונקווים אל בריכת אגירה. הבריכות ואמת המים שוקמו על ידי קק"ל שנטעה גם עצי דקל ואשל ומיקמה גשרוני עץ מעל תעלות המים. סביב הבריכות הקטנות הציבו שולחנות פיקניק וספסלי ישיבה בצל העצים. המעיין הוא גם ציון דרך להתרעננות ומנוחה על שביל ישראל בדרך לטבריה ולמושבה כינרת. איך מגיעים לעין קדש ? מכביש 767 היורד מצומת אלומות לכינרת אחרי המושבה כינרת יש עיקול חד בכביש ואחריו פנייה לדרך עפר המתפתלת בין מטעי המנגו והתמרים עד למעיין. אפשר להגיע גם מכביש 768 דרך יער שווייץ ואכסניית פורייה. מעט לפני האכסניה משתלשלת דרך עפר היורדת אל המעיין.
   
יער שוויץ



דרך הנוף, מהיפות בארץ, מתפתלת ביער ומשובצת לאורכה במצפורים שמהם נשקף נוף עוצר נשימה של טבריה, הרי גלעד, הגליל והגולן ובטבורם האגם הכחול. לקראת השקיעה הפנורמה מרגשת במיוחד, אז מנצנצת הכינרת בשלל גוונים והאורות ומוסיפים לה קסם מיוחד. במרחבי היער הממוקם על מורדות טבריה, מקומות נפלאים להתרווח, להירגע ולהתבשם מהמנוף ומריחות הבשר הנצלה על המנגל. ביער עצי האקליפטוס, שנטעו כדי לשמור על הקרקע מפני סחיפה, חניון מוסדר עם מתקני משחק לילדים, שולחנות פיקניק ומרפסות תצפית. זה המקום המושלם לפיקניק רומנטי לילי ולטיול רגלי קליל בשעות בין הערביים. איך מגיעים ליער שוויץ ? מכביש 90 מטפסים במעלה כביש 767. הכניסה לדרך הנוף מכיוון אכסניית פורייה.  




מצפה אבנר  המצפה, המשקיף על אפיקו של נהר הירמוך והרי הגלעד, הוקם על ידי חברת קיבוץ אשדות יעקב איחוד לזכרו של אבנר אלתר שנפל באסון המסוקים. על מיקומו האסטרטגי של המצפה מעידה עמת תצפית וירי שהוצבה שם בשנת 1936. שביל קצר בתוך החורשה הצעירה של עצי ארץ ישראל מוביל לעמדה ולשולחנות פיקניק שעוצבו מחלקי מכונות שחוברו יחד ביד אומן. איך מגיעים למצפה אבנר ? חוצים את קיבוץ אשדות יעקב איחוד עד השער המזרחי ואחרי כקילומטר מגיעים לתצפית.  


מצפה אופיר 16 עצי זית נטעו במצפה אופיר כמניין שנותיו של אופיר שעל שמו ולזכרו הוקם האתר. המצפור מתנשא בגובה 450 מטר מעל הכנרת ומשקיף על כל הצד הצפון מזרחי של ישראל, ממול טבריה ובמעלה ההר צפת. הלאה מהמצפה נטעו חורשה עם אלון התבור, עצי אלה וחרובים ואפשר גם לראות צבאים משוטטים באזור. במקום שולחנות וספסלים לפיקניקים מול הפנורמה היפה. איך מגיעים למצפה אופיר? מכביש 92 בצד המזרחי של הכינרת, עולים דרך צומת כורסי לאפיק, ליד אבן הק"מ התשיעית פונים לפי השילוט.  



חניון בית היערן  פנינת נוף על דרך יער בית קשת המשולבת עם סיפורי ראשית ההתיישבות החקלאית בארץ. דרך הנוף מתאימה להליכה רגלית נינוחה, לנסיעה ברכב ולדיווש באופניים. למוגבלים בתנועה יש בעיר שבילי גישה מיוחדים וכן שולחנות פיקניקים נגישים. מחניון בית היערן יוצא שביל הליכה קצר המוביל לתצפית נפלאה על האזור. איך מגיעים לחניון בית היערן ? מכביש 77, משער המחנה הצבאי שמשון כ 2 ק"מ מערבית לצומת גולני או מכביש 65 עפולה-צומת גולני, דרך קיבוץ בית קשת נוסעים על פי השילוט לדרך הנוף.  


 יער אשתאול עם הכניסה ליער הולכת ומתפוגגת המולת הכביש, רוח מערבית נעימה נושבת מבעד לאורנים הגבוהים שנטעו בצפיפות על אם הדרך המחברת בין נווה שלום לאשתאול אשר בפארק יצחק רבין. הפארק שופע חניוני נופש בהם מתקני שעשועים, שולחנות פיקניק ופינות מרגוע המאפשרות ליהנות מפיקניק בחיק הטבע. איך מגיעים ליער אשתאול ? מכביש 3 פונים במחלף נחשון לכיוון היישוב נווה שלום וממשיכים עד סוף הדרך הסמוכה למשתלת קק"ל.

  יער המלכים החניון המרכזי ביער המלאכים ממוקם בלב חורשת אורנים במרכזה שלושה פסלי פסיפס ענקיים בדמויות של חיות. הפסלים  העשויים מבטון משמשים כאלמנט פיסולי ביער וכן כמתקני משחק רב חושיים לצד הפסלים מתקני שעשועים ובמרחבי היער שולחנות, ברזיות ושירותים. איך מגיעים ליער המלאכים ? בין צומת פלוגות לצומת בית גוברין ללא תשלום.   


פארק ניצנים  פארק החולות הנושק לים משתרע בין אשדוד לניצנים ומזמן שלל חוויות בין דיונות הזהב, האגמים, החורשות והבוסתנים. לרוץ ולהתגלגל על החולות הרכים ממרומי הדיונה ועד למרגלותיה, לחפש עקבות בעלי חיים בשטח, לטפס אל מצפורי הנוף להשקיף על הסביבה. לפני התחלת טקס הנפנופים יוצאים לטייל בעקבות לוחמים ומקנחים בפיקניק בחניון האקליפטוס המוסדר עם שולחנות ושירותים ביולוגיים או בחניון השקמים עם שולחנות, מתקני שעשועים ושלטי הדרכה לטיול בפארק. בחג יובילי מדריכי החברה להגנת הטבע לטיול קליל בעקבות לוחמי תש"ח באתר ניצנים הישנה. בדרך יספרו על קרב ניצנים, על דמויות היסטוריות מרתקות מקרבות תש"ח וייקחו לארמון, ביתו המפואר של האפנדי הסמוך לקיבוץ ניצנים. הטיול בהדרכת בית ספר שדה שקמים ללא תשלום.  


 פארק אשכול  פלג של נחל הבשור חוצה את הגנים המטופחים ומעיינות חמימים נובעים בו כל השנה. על מדשאות הענק מתקני שעשועים ונופש פעיל, שולחנות פיקניק, מנגלים בנויים ומתחם ללינת קמפינג עם מטבחון ומקלחות חמות. בפארק מתפתלים פלגי מים שזורמים לבריכות שכשוך לקטנים שמוקמו מתחת לפרגולות עץ מצלות ובבריכה המרכזית אפשר לשחות, לדוג, לשייט בקיאקים וסירות פדלים. מסלולי טיול מובילים למצפור עם מסילת רכבת בריטית לנחל הבשור עד לגשר התלוי. איך מגיעים לפארק אשכול ? קצת אחרי אופקים מכביש 241


  יער יתיר  בטרם מתנחלים לפיקניק ביער נוסעים להכיר את השטח מחרבת ענים. מטפסים לגבעת שרידי בית הכנסת העתיק שממנה פנורמה מרחבית על האזור ובסמוך מערה. בחזרה לרכב עוברים על פני גשרון ופונים ימינה לדרך המאגר המסומנת כחול שעל שפתו שולחנות פיקניק בצל עצי הפיסטוק. חניון מוסדר נוסף נמצא על שביל המתקינם החקלאים בו פזורים בורות מים, גת לדריכת יין, מפרכות של בית בד ומכלאת צא. בחניון שולחנות, מתקנים קבועים למנגל, ברזיות מים ומתקני משחק. יאך מגיעים ליער יתיר? מכביש 31 כ 5 ק"מ מצומת שוקת לכיוון ערד פונים צפונה, עוברים את בית היערנים ופונים ימינה לכיוון היישוב שני-לבנה.    


עינות צוקים  בין כחול של ים וחום של מצוקים גבוהים, ממוקמת שמורת הטבע עינות צוקים, נווה מדבר קסום שופע מעיינות ופלגי מים מתוקים. השמורה מתחלקת לשלושה חלקים: הצפונית סגורה ומסוגרת, עוברת שיקום טבעי של החי והצומח; הדרומית שמורה חבויה מרהיבה ביופייה הנראית כפיסת גן עדן כאשר החי והצומח מזינים זה את זה בהרמונה; השלישית פתוחה ומזמינה עם פלגים מתפתלים, בריכות שכשוך ושחייה. אחת החוויות במקום היא לפתוח שולחן על אחד מאלה הממוקמים בתוך המים המתוקים כשברקע מקפצים יעלים על מצוקי העתקים שמשלימים את התפאורה הפסטורלית. איך מגיעים לעינות צוקים ? מצומת אלמוג פונים לכביש 90, צפון ים המלח.


מלונות מומלצים באילת




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה