יום שני, 12 בדצמבר 2011

יוצאים לפיקניק? מתכוננים לטיול?


יוצאים לפיקניק או מתכוננים לטיול כך תשמרו על המזון הנפלא שהכנתם מפני קלקול.

חיידקים לא אוהבים קור, ולכן הקפידו להשתמש בצידניות מלאות בקרחומים או בבקבוקים קפואים. העבירו את המזון ואת הקרחומים לצידנית ממש לפני היציאה לפיקניק ודאגו שהצידניות יהיו סגורות היטב במשך כל שעות הפיקניק ויישמרו במקום מוצל.

אפשר להביא חלק מהמזון כשהוא מבושל ועודנו חם בתוך כלים המיועדים לשמירה על חום. במקרים כאלה יש לחמם את המזון לטמפרטורה מקסימאלית לפני היציאה מהבית ולאכול אותו מוקדם ככל האפשר.

כדאי להכין את רוב המאכלים כבר בבית. ככל שתתעסקו עם המזון פחות במהלך הפיקניק כך תשפרו את הסיכוי לשמירה על ניקיונו.

אם מחליטים לעשות על האש - בשר וביצים עלולים להכיל את חיידק הסלמונלה, ויש להפריד בינם לבין מזונות שנאכלים ללא בישול. אחסנו את הבשר בצידנית נפרדת, שאליה מצרפים קרש חיתוך, סכין וכלים אחרים שייוחדו לטיפול בבשר. אם אין לכם אפשרות להפריד בין הצידניות שמרו את הבשר באריזה אטומה ונפרדת מכל מזון אחר. אם אתם משתמשים באותם הכלים שטפו אותם היטב בסבון.

את הבשר מכניסים לצידנית כשהוא מוקפא כדי שיפשיר לאט. המבורגר או קבב כדאי להכין אותם ביום קניית הבשר, להקפיא ולהעביר בבוקר לצידנית, זכרו כי בשר טחון מפשיר מהר יותר ומועד יותר לקלקולים מנתחים שלמים.

ערכת ההיגיינה שלכם: מגבונים לחים, גליל נייר סופג, בקבוקון לניקוי ידיים ללא צורך במים. הקפידו לשטוף היטב ידיים כשאתם מטפלים במזון, בעיקר במעזר בין מזון נא למזון מבושל.

והכי חשוב :

טיול בלי קלקול



מלונות מומלצים בירושלים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה