יום ראשון, 26 ביוני 2011

כן... יש איפה לבקר בבאר שבע



בית הקברות הבריטי
בית הקברות הבריטי מוקף חומת אבן. בקרבות מלחמת העולם הראשונה בין הטורקים לאנגלים נפלו באזור באר שבע 1239 חיילים בריטים, ולזכרם הוקם כאן בית קבברות מטופח ובו קברים אחידים משיש איטלקי. גנן מיוחד שומר על הגן היפה ודואג לדשאים במקום.

מוזיאון הנגב לאומנות
מוזיאון הנגב שוכן בבית המושל הטורקי הישן שנבנה ב 1906 ועבר תהליך שימור ושיקום רציני. עכשיו הוא משמש כמוזיאון לאומנות ובכל פעם יש בו תערוכה מרהיבה.

גלידה באר שבע
בחנות הגלידה הוותיקה, שהפכה מזמן למוסד ולסמל, ואף לרשת ארצית, יש כ 60 מכלים צבעוניים שמכילים את כל הסוגים של הגלידה שרק חלמתם עליהם. הכל תוצאות עבודתה הקשה של יוליה רוטנברג ז"ל, האישה שייסדה בעיר המדברית את חנות הגלידה המפורסמת. יוליה הביאה לכאן נוסחה סודית של גלידה מפולין ומאז במשך עשרות שנים, המשיכה ופיתחה את טעמים חדשים מכל פרי או ירק והגלידה מופלאה שאי אפשר לעבור בבאר שבע בלי לטעום אותה.

בנצי הרצען
בנצי, דור שלישי של רצענים ותופרי נעליים, מגפיים ותיקים בעיצוב אישי. מתחת לידיו יוצאות יצירות מקוריות, מעוררות התפעלות, במחירים שווים לכל נפש. בנצי תמיד שמח לקשט כל פריט שמצאתם אצלו בחנות, העיקר שיהפוך את הנעל, הסנדל, התיק או המגף ליחיד ומיוחד במינו.

אינטרפול
אחד מאולמות הביליארד המרשימים על שטח של כאלף מ"ר, בחלל אפלולי מסודרים 33 שולחנות ביליארד ירוקים, מוארים היטב, ובמרכז האולם ניצב פסל של מלאך הרוכב על אופניו, עשוי מפחיות בירה כסופות וכחולות, שכבר זיכה את מעצביו בפרס נחשב. מסביב פזורים שולחנות קטנים, המיועדים למלווים ולשחקנים, ובשולי האולם הענק יש גם בר גדול ומצויד היטב.




תגובה 1:

  1. ברור שיש איפה לבקר על מפת באר שבע, אבל אני חושבת שלא מבינים את זה עד שנותנים לה הזדמנות. הרבה פעמים אנשי המרכז חושבים שבאר שבע זה רק חול וגמלים. באר שבע היא עיר מתפתחת ומקסימה.

    השבמחק