יום חמישי, 29 בספטמבר 2011

חיבור בטבע


תארו לעצמכם חופשה בחברת האנשים האהובים עליכם במקומות היפים ביותר בארץ. חופשה שבה, במחיר שפוי לחלוטין, תזכו לאירוח מפנק, ובו זמנית להדרכה צמודה של מטפלת, שתהיה אתכם בנקודות האור של הנוף הישראלי ושל הנפש שלכם.

ליה נאור, טבע תראפיסטית ומרכזת מסלול של לימודי טבע תראפיה למטפלים במכללתג בעת וושינגטון שליד גדרה, מלווה קבוצות, יחידים וזוגות למקומות שאותם היא מגדירה "נקיים, עוצמתיים ושקטים". אתרים כמו מכתש רמון, יער ביריה ומדבר יהודה מהווים תפאורה מושלמת לתהליך פנימי עמוק. חלק גדול מהכאב, מהקושי ומהדיכאון במאה שלנו נובעים מניתוק. מצד אחד הניתוק מהטבע, מהאמת שלנו ומהשפחה גורם לסבל, ומצד שני איש אינו רוצה לוותר על עצמאותו. לכן, כדי לא להרגיש את התחושות הרעות המתלוות לניתוק, אנחנו מגבירים אותו: עושים יותר מדי, אוכלים יותר מדי, עובדים יותר מדי.

נאור מאמינה שהיציאה לטבע מאפשרת למצוא את החיבור, לרדת מהרכבת המטורפת של חיינו, לעצור לרגע ולשאול מחדש את השאלות הגדולות, כמו מי אני ולאן אני הולך. במסעות שהיא מובילה נאור משלבת הפעלות כמו כתיבה יוצרת, משחקי ילדות, יצירה בטבע ותהליכים של דמיון מודרך או מדיטציה. הטבע מהווה זרז לתהליכים נפשיים. אנחנו לא רק מדברים על פחדים, אנחנו חווים אותם. לא רק מדברים על חשיפה אלא גם מורידים נעליים וחוצים יחפים גב מים, לא רק מדברים על מי אנחנו, אלא עומדים על קצה צוק ומרגישים את העוצמה שלנו.


איש לא יכול לפגוע בי -
זהו התפקיד שלי.
ביירון קייטי




מלונות מומלצים באילת





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה