יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

יוצאים לקמפינג

יוצאים לקמפינג 
כשאתם יוצאים לקמפינג עומדות לפניכם שלוש אופציות עיקריות :

לינה בשטח פתוח
למרות המגבלות, עדיין יש לא מעט חופים לאורך ים התיכון שאפשר לעשות בהם קמפינג. זיקים, געש ומכמורת הם חופים מצוינים. אם תתמקמו צפונית לחוף אפולוניה וכן דרומית לחוף ראשון אפשר לנטוע אוהל ולמנגל. נחל נקרות בכביש הערבה מקבל אורחים ברוב ימות השנה, ולאורך הכינרת אפשר למצוא עדיין חופים שלא גודרו וכן למרגלות הגלבוע בואך עין חרוד.

אוהלים ומנגל
רשות הטבע והגנים הכשירה בכמה מאתריה אזורי קמפינג, רובם בתנאים בסיסיים. בין האתרים גן לאומי אכזיב, חורשת טל, פארק הירדן ונחל עמוד. קמפינג דג על הדן, על גדות החצבני שכולל מדשאות, מטבח, מנגלים ומזנון.

אוהלים באתר
חן שקדי במושב נאות הכיכר שבערבה מציע לינה מטופחת ונעימה במאהל שמזכיר קצת מאהל בדואי, אבל עם תנורי חימום ושפע מזרנים רכים. במקום יש פינת מטבח מצוידת במקרר, שירותים ומקלחת נקיים, וגם מדורה באמצע המחנה.





חניון פארק ספיר מגודר ומואר גם בלילה, יש בריכת מים מוקפת מדשאות, דקלים וצמחייה מדברית. מותר לדוג  דגים מהבריכה אך אסור לשחות או לפגוע בעופות המים שחיים שם.

במתחם הפארק יש ברזיות ושולחנות פיקניק באזורים מוצלים. מותר להבעיר מדורות רק במקומות המסומנים ואפשר למקם את האוהל איפה שרוצים.

אטרקציות תיירות באזור חניון פארק ספיר
אפשר לרכב על סוסים, גמלים או חמורים, סיור ג'יפים, ואפשר לראות את הזנבנים בבית שדה חצבה. בסיור שיוצא משם מוקדם בבוקר יסבירו לכם שהזנבנים הם ציפורים בעלי התנהגות חברתית ייחודית. הסיור מתאים גם לילדים קטנים כי הזנבנים מורגלים לקרבת אדם ואפשר להאכילם מכף היד או לצפות בהם כשהם משחקים תופסת.


אפשר להמשיך דרומה במישורי הערבה ובין עריה, ממשיכים דרומה, כי כל נפלאות הרי אדום, תמנע ואילת נמצאים במרחק נסיעה של כשעה וחצי בלבד.


מרכז השטח אלון הגליל נמצא בכניסה למושב אלון הגליל, הנמצא קרוב לצומת המוביל. חוץ מחנות לציוד לאופניים ומרכז להשכרת אופניים ולהדרכה על שביל ישראל ועל מסלולי אופני השנטח הרבים שבין היערות, הכרמים והשדות באזור,, יש שם גם מקום מגודר, בו אפשר להציב את האוהל הפרטי. יש במקום שירותים וחשמל, אבל עוד אין מקלחות.

אטרקציות תיירות באזור אלון הגליל
במרחק קצר מהחניון מתחילה דרך נוף יערות נחל ציפורי היפהפייה. אפשר לנסוע בה ברכב או באופניים או ללכת ברגל. לאורך הדרך יש מתקנים לפיקניק ומקומות מקסימים לחניית מנוחה, קצרה או ממושכת.

אפשר לבקר ביקב יפתחאל הסמוך וגם ללקק שם דבש מקומי. אפשר גם לנסוע לעבר שמורת אלוני אבא המרשימה או לשוטט ברחובותיה של בית לחם הגלילית, בין בתי הטמפלרים המשופצים.


במתחם קמפינג מצדה, השוכן מצדו המערבי של הר מצדה, מגיעים דרך ערד. יש שם מקלחות ושירותים, ואם מציבים שם את האוהל הפרטי משלמים רק 25 שקל ללילה.

יש שם גם אוהלים גדולים מאוד, שיכולים להכיל עד מאה איש. הלינה בהם עולה 45 ש"ח ללילה.

אטרקציות תיירות באזור מצדה -
מטפסים למצדה. הטיפוס מהצד המערבי מתבצע דרך הסוללה שבנו הרומאים כדי לכתר ולהכניע את אנשיו של אלעזר בן יאיר. זהו מסלול תלול ומתאגר, אבל קצר. אם רוצים למתוח יותר את השרירים ברגליים, אפשר כמובן לרדת אל חוף ים המלח דרך שביל הנחש ותהומותיו המפחידים.

אם מתחשק נוף מדבר והרבה מים, בלי להתאמץ מדי, אפשר להקיף את ההר עם המכונית, לנסוע לעבר עין גדי ולטייל בנחל  דוד. אפשר גם לנסוע צפונה יותר, לאורך חופי ים המלח, עד עין פשחה או חוף ביאנקיני המטופח.


סעו לשמורת חוף הבונים - מפרצונים נפלאים, חוף נקי אך סלעי, והמון שקט ופרטיות. יש גם שירותים  ומקלחות.

אטרקציות תיירות בשמורת חוף הבונים
אפשר לצלול או לשחות אל ארבעת האיים הסמוכים לחוף - שחפית, דור, טפח וחופמי. לצוללים יש גם ריף עשיר וספינות עתיקות טבועות.

מי שרוצה ללכת ברגל, יכול לנסוע למושבה בת שלמה, או להר חורשן. אפשר גם לצעוד באחד מנחליו המרשימים של הכרמל ואם נוסעים רחוק קצת יותר אפשר להגיע לרמות מנשה ולבקר במי נחל שופט, לשוטט בעמק השלום או להתפעם מיופיה של גבעת הרקפות.



מלונות מומלצים בתל אביב




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה