יום שני, 11 ביולי 2011

שמורת חורש עדולם שבחרבת מדרס

שמורת חורש עדולם שבחרבת מדרס

שמורת אדולאם בפארק יער בריטניה. רבים מהעצים והשבילים המופיעים כאן מומנו על ידי חברים בבריטניה, והקרן הקיימת. נקודת המוצא צריכה להיות במצפה משואה (מגדל משואה), מגדל תצפית ששימש להצבת שריפות ברחבי יער האורנים לאורך זמן. מצפה משואה נמצאת בגובה של 372 מטר מעל פני הים. כדי להגיע לשם, קחו את כביש 38 דרומה מבית שמש עד שתגיעו לשלטים למצפה משואה. הכניסה לפארק חופשית.





פסגות הרים כמו זו שמצפה משואה ממוקמת בה מילאו תפקיד חשוב באירועים היסטוריים שהתרחשו באזור זה במשך מאות שנים. טיולים רבים מתחילים ממיקום זה. אל תהסס לנסות כל אחד מהם, מומלץ לטייל על השביל האדום. טיול קל על ידי הליכה דרך כמה אזורים מיוערים. הקפידו ללבוש נעליים המתאימים להליכה ממושכת, שכן ישנם כמה חלקים תלולים של שביל, המגיע למעלה ההר.


השביל ייקח אותך מזרחה למעלה הגבעה שם מגיעים לאתר של כמה מערות עתיקות ששימשו יהודים שנמלטו מהצבא הרומי לפני כ -2,000 שנה. אחד מהם היה שמעון בר כוכבא, שהוביל את מה שמכונה כיום "מרד בר כוכבא" בין השנים 132-135 לספירה. בעוד המרד היה השלכות הרות אסון על העם היהודי המתגורר ביהודה באותה תקופה, מורשתו של בר כוכבא נחגגת בל"ג בעומר, החג היהודי השנתי שבו מדליקים מדורות.

ישנם כמה קברים עתיקים ומערכות מנהרה באזור זה שהיו פעם בשימוש על ידי אנשים כמו המורדים בר כוכבא. רצוי להצטייד בפנס ליהנות באופן מלא את החוויה של הליכה דרך קברים, מערות, ומנהרות.



Booking.com


נכנסים למערת המסתור שבחרבת מדרס, בשמורת חורש עדולם למחילה, שכולה חפורה בידי אדם, דרך מפתח קטן, המצוי בתוך מערת פעמון שתקרתה קרסה. זוחלים לאורך כ- 100 מטרים במחילות צרות וחשוכות, שגובהן 40 ס"מ או מעט יותר. מדי פעם מגיעים למין חדר עם תקרה גבוהה יותר, המאפשר לעמוד זקוף, או למין אולם המרכזי שמארח בנוחות 40-50 איש. יוצאים בזחילה דרך פתח קטן, שמצוי נמוך קצת יותר מהפתח שממנו נכנסים.

מגיעים למערת המסתור שבחרבת מדרס, דרך כביש מס' 38 מבית שמש לכיוון בית ג'וברין עד אזור הפנייה לכיוון צפרירים. הפנייה לחרבת מדרס היא לדרך משובשת מעט ממזרח לכביש, וצריך לעשות אותה בזהירות. הכניסה לאתר היא ללא תשלום.

אם רוצים לבקר בעוד מערות באזור, אפשר להיכנס למערת חזן בתשלום או אל עיר המערות בגן הלאומי בבית ג'וברין.

Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה