יום שישי, 8 ביולי 2011

גן הוורדים ירושלים

גן הוורדים על שם ווהל, הגן קיבל את שמו בגלל מאות זני הוורדים השתולים וצומחים בשטחו.




בגן הורדים פזורים מספר אתרים ארכיאולוגים היסטוריים, כמו מערות קבורה ואפילו רצפת פסיפס, שנמצאה באחד מקיבוצי עמק יזרעאל, והובאה בשלמותה לשטח הגן.

הגן מטופח ומזמין לסיור בפינות החמד שבו ממש כמו גן יפני. לבד מוורדים, מגינון ומטיפוח, יש בו ספסלי ישיבה בהמון פינות קסומות ומתחם עם שולחנות בנויים, שעליהם מצוירים לוחות משחק: דמקה, ששבש ושחמט.

גן וואהל רוז הוא גן ציבורי בגבעת רם, ירושלים. הוא ממוקם מול הכנסת והאיזור הממשלתי, למרגלות בית המשפט העליון. גן וואהל רוז הוקם בשנת 1981 במתנה מויויאן ומוריס וואהל. גן זה הוא פרויקט משותף של הקרן לירושלים ועיריית ירושלים. הוא משתרע על שטח של כ 20 דונם .  במקור, הגן שימש רק עבור טקסים ממשלתיים רשמיים.

עם זאת, הוא נפתח מאוחר יותר לציבור בשנות החמישים. עד אז, הגן היה ידוע כפארק הנשיא. בין השנים 1978-1977 חיפש דוד גלעד, חבר מועצת המנהלים של מועצת הפרחים, מקום מתאים לפארק ורדים, אשר ישמש לקונגרס הבינלאומי רוז, שאמור היה להתקיים באוקטובר 1981 בישראל. פארק הנשיא נבחר להיות מוקד אידיאלי עבור הקונגרס הזה בשל הסביבה השלווה שלה ונופים מושכים בשכונה. זה היה אחרי הכנס כי הגן היה מעוצב מחדש ושופץ להיות גן וואהל ורדים המודרנית.

גן זה הוא גן הוורדים הגדול ביותר בארץ ישראל. ההערכה היא כי מעל 400 סוגים של ורדים גדלים בגן זה ייחודי. רוב ורדים אלה מתנות ממדינות אחרות ברחבי העולם. גן וואהל רוז יש גם תכונה ייחודית של להיות הגן היחיד במזרח התיכון, כי לא לחוות גשמים בקיץ.

גן הוורדים של גן הוורדים של ורדים משמשים לייצוג הארץ שממנה באו הפרחים. כמו כן יש מדור ניסיוני שבו נערכים מחקרים וניתוח לבדיקת התאמתם של פרחים חדשים לצמיחה בגנים פרטיים פרטיים וציבוריים נוספים בישראל. המטרה העיקרית של גידול ורדים בגינה היה להראות את הקבוצות השונות של ורדים. שנית, זה היה כדי להדגים את האפשרויות של גנים שונים כדי לקיים צמיחה של מינים שונים של ורדים.

גן וואהל רוז מתוחזק היטב והציבור כולו מתייחס אליו בכבוד ובטיפול. גינה זו היא העדפה לתושבים רבים באזור כמקום קריר להירגע ולבלות זמן הפנאי. הגן פתוח לקהל הרחב מדי יום ביומו. להיות ליד משרדי הממשלה, גן וואהל רוז כבר גם במשך מספר שנים, מרכז הפגנות פוליטיות.

גן וואהל ורדים היה פרס למצוינות בתחרות בינלאומית לגני ורדים ברחבי העולם באוקטובר 2003. בגן וואהל רוז תוכלו ליהנות גם מריח של זנים שונים של ורדים ונופי הסביבה.





Booking.com


Save on your hotel - www.hotelscombined.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה