יום חמישי, 8 במאי 2014

מוזיאון ישראל בירושלים


מוזיאון ישראל הוא מוסד התרבות הגדול ביותר במדינת ישראל ונמנה עם המוזיאונים לאמנות וארכאולוגיה המובילים בעולם. האוסף האנציקלופדי של המוזיאון מוצג בארבעה אגפים: אגף בצלאל לאמנות, אגף ברונפמן לארכאולוגיה, אגף מנדל לאמנות ותרבות יהודית ואגף הנוער לחינוך לאמנות. מוזיאון ישראל נוסד בשנת 1965, ובעזרת תמיכתו של חוג פטרונים מכל רחבי העולם ותרומות רבות הצליח ב-48 שנות קיומו לבנות אוסף נרחב ומגוון ובו כחצי מיליון פריטים המשקפים את מלוא המגוון של התרבות החומרית.




בקיץ 2010, נשלם מיזם בן שלוש שנים של חידוש, שדרוג והרחבה, הגדול מסוגו בתולדותיו של המוזיאון שהתפרש על פני כל שמונים הדונמים של קריית המוזיאון. המיזם נוהל בידי חברת העיצוב של ג'יימס קרפנטר מניו יורק ומשרד אפרת-קובלסקי אדריכלים מתל אביב. מטרתו של המיזם להעצים את חוויית המבקרים בו ובמהלכו עוצבו מחדש הגלריות הקיימות באגפי האמנות, הארכאולוגיה והאגף לאמנות ותרבות יהודית ואף נתווספו גלריות חדשות, הוגדלו מתקני הכניסה ונבנו מעברים נגישים ומרחבים ציבוריים.




היכל הספר הוא המשכן למוצגים שהם מן החשובים ביותר במוזיאון ומן התגליות הארכאולוגיות החשובות ביותר: מגילות מדבר יהודה. המגילות הן כתבי היד המקראיים העתיקים ביותר בעולם, והן נכתבו החל במאה ה-2 לפני הספירה ועד למאה ה-1 לספירה. את משכנן, היכל הספר, תכננו האדריכלים פרידריך קיסלר וארמנד ברטוס והבניין זכה למוניטין עולמיים בזכות עצמו.




בסמיכות להיכל נמצאת אחת התוספות החדשות והמרתקות ביותר למוזיאון: דגם ירושלים בימי הבית השני. הדגם משחזר את אופייה הטופוגרפי והארכיטקטוני של העיר בשנת 66 לספירה, שנת פרוץ המרד הגדול נגד הרומאים אשר הוביל בסופו של דבר להרס העיר ולחורבן המקדש. סמיכות ההיכל והדגם יוצרים הקשר היסטורי רציף.




גן האמנות על-שם בילי רוז נחשב לאחד מגני הפסלים היפים במאה ה-20. הוא תוכנן בידי הפסל היפני-אמריקני איסאמו נוגוצ'י ומהווה נקודת מפגש לתרבויות שונות – המזרח הרחוק, המזרח הקרוב והמערב – למול נופיה הדרמטיים של ירושלים. באוסף הפסלים המוצגים בגן נכללות עבודותיהם של מנשה קדישמן, הנרי מור, קלאס אולדנברג, פבלו פיקאסו, אוגוסט רודן וג'יימס טורל.




Save on your hotel - hotelscombined.co.il אגף הנוער לחינוך לאמנות על שם רות מצטיין הן בגודלו, הן בהיקף הפעילויות שהוא מציע. בכל שנה נהנים יותר מ-100 אלף תלמידים מכל רחבי הארץ ממגוון רחב של פעילויות במקום. באגף הנוער אולמות תצוגה רחבי-ידיים, סדנאות, חדרי הרצאות, ספרייה ובה ספרי ילדים מאוירים, חדר מִחזור וחדר אוספים.




נוסף על התכניות הרבות המתקיימות בו, מוזיאון ישראל גם אחראי לניהול שני אתרים נוספים בירושלים: מוזיאון רוקפלר לארכאולוגיה אשר נבנה בשנת 1938 במימונו של ג'ון רוקפלר לצורך הצגתם של ממצאים ארכאולוגיים שהתגלו בארץ ישראל; ובית טיכו, לשעבר ביתם של רופא העיניים ד"ר אברהם טיכו ושל אשתו הציירת אנה, אשר הורישה את הבית על אוספיו וספרייתו לתושבי ירושלים, כדי שישמש מרכז אמנות לשירות הציבור.




שעות פתיחה
א', ב', ד', ה' 10:00 - 17:00
ג' 16:00 - 21:00
ימי ו וערבי חג 10:00 - 14:00
שבתות 10:00 - 17:00


Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה