יום שלישי, 18 במרץ 2014

מטיילים בגוש עציון



מטיילים בגוש עציון 

נוסעים בנתיב פרשת המים שזרמו בבריכות, במנהרות ובמפעלי המים העתיקים עד לירושלים ומוצאים מעיינות להתרענן בהם. אפשר להתמקם מתחת לעץ התאנה ליד המעיין וללגום יין מהבציר הטרי של יקבי גוש עציון.


איפה מטיילים בגוש עציון ? 
תצפית : ממרומי המגדל בהר גילה משקיפים על הים התיכון במערב, המדבר וים המלח במזרח, ירושלים בצפון וחברון בדרום .
מעיינות: גוש עציון משופע בחמישה מעיינות טבעיים. בעין סג'מה יש נביעה קסומה שנובעת במדרון הנחל ובוקעת מנקבה חצובה בסלע שמסתתרת מתחת לעצי התאנה, המים זורמים בין הטרסות לבריכה הצלולה שמוקפת בעצים ומשקיפה על הוואדי, שקיבל את הכינוי גן העדן בשל הנוף היפהפה ועצי הבוסתן. הגישה מהכניסה לבת עין, שם פונים ימינה בשביל עפר לכיוון שרידי קיבוץ משואות יצחק, ממשיכים לפי השילוט בשביל הכחול שעובר בין עצי תות ושיחי גפן פראיים עד למעיין. בעין אל קסיס יש מעיין גדול ושתי בריכות הגדולה מתמלאת ממי גשמים ומנביעות והקטנה מוצלת ואוגרת מי מעיין קרירים. 

היסטוריה: ההרודיון ארמון מפואר שבנה הורדות ומשקיף על בית ג'אלה, בית לחם והר חומה. הארמון הוקף בשתי חומות וארבעה מגדלי שמירה הצופים לארבע רוחות שמיים. כאשר מטפסים אל הארמון מגלים את הלוע, ובו שרידים של הארמון הסיור במקום עובר בין שרידי בית המרחץ ובית הכנסת לירידה לבטן האדמה ומעבר בין בורות מים חצובים ומחילות מסתור.

איפה אוכלים בגוש עציון ? 

על צלע הר, צופה אל ואדי יפיפה, הרי יהודה, ירושלים והשפלה שוכנת מסעדת גוונא. המבנה בנוי עץ אגוז מאסיבי ואורן כחלחל המזכיר סגנון בניה אירופאי כפרי.עיצוב הפנים עדין קלאסי,מעוטר בתערוכות אומנות מתחלפות. הגן הירושלמי המקיף את המסעדה, משלים את האווירה, עם מפלי מים וצמחיה שופעת המשרה שלוות הרים. מטבח המסעדה חלבי-דגים, כשר למהדרין, מגוון בין מאכלים מזרח תיכוניים
ובין השפעות איטלקיות וצרפתיות. האוכל טרי מאוד, איכותי, עשיר בטעמים ומעוצב בקפידה.
מסעדת גוונא, יער משואות יצחק 02-5336036 


איפה לנים בגוש עציון ? 
ניתן ללון בבית ספר שדה כפר עציון שבו החדרים צנועים ופונקציונליים ובכולם מיטה זוגית ושתי מיטות קומותיים. בנוסף, יש אפשרות ללון במאהל ענק שממוקם בקצה הרכס מעל עמק הברכה. האוהל המטופח מומלץ לחבורות גדוות שיכולים לישון בחברוא או לסגור את המחיצות ולקבל חללים אינטימיים. על הרצפה מזרנים, כרייות אירוח ואפשר לקבל שק שינה בתשלום. בחורף מדליקים תנור עצים ובכל מוצאי שב מתקיים ערב "בירה ונשירה" עם בשרים על האש, בירה וחופשית ושירה בציבור.
טל' 02-9935162




ארץ האיילים אקסטרים בגוש עציון 

המקום נראה כגן עדן, ההרגשה כמו ציפור מרחפת, גלישה באומגה הכי ארוכה בארץ וריחוף בין שמיים לארץ בין שני רכסי ואדי גן עדן. הגלישה היא שיא הפעילות בחווה שנמצאת ביער טבעי מוקפת בחי בר עם איילים, יחמורים, יענים, עופות מים ומכרסמים. באקסטרים יש פארק חבלים, קיר טיפוס, פיינטבול, חץ וקשת טיולי סוסים וג'יפים 4X4. בחווה מתחם לפיקניקים ומסעדה עם מרפסת נוף ענקית





Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה