יום שני, 21 בדצמבר 2015

אטרקציות תיירות מרכזיות בצפת


אטרקציות תיירות מרכזיות בצפת






בית הכנסת אבואב בצפת

בית הכנסת נבנה במאה ה 16 , בית הכנסת בולט בכיפתו המאפיינת את המבנה המסורתי של יושביו המזרחים של המקום, על כיפתו הכחולה חרוטים כלי נגינה מתקופת בית המקדש, סמלי שבטי ישראל וארבעה כתרים לאמונה לבואו של המשיח.



טבילה במעיין הארי הקדוש בצפת

המקווה והמעיין ממוקמים ליד הכניסה העליונה של בית הקברות העתיק בצפת, יורדים אליו במורד השביל היוצא מהמדרחוב לכוון בית הקברות. המקווה נבנה מסביב למעיין טבעי. בקצה המקווה מלתחה לגברים בלבד. תעלת מים מנקזת את הנביעה לבריכת הטבילה שגודלה כשלושה מטר רבועים. מימי המקווה מגיעים לגובה החזה, מי המעיין הזה קרים באופן מיוחד.



מערת שם ועבר בצפת

מערת הקבורה היהודית העתיקה ממוקמת ליד הגשר העובר מעל לרחוב ירושלים ברובע העתיק בצפת, הגשר של המצודה. המערה מכיל עשרות כוכי קבורה ושרידי כוכים. על פי המסורת היהודית התמקמו בה בני נח ובעיקר בנו אך ישנם סברות נוספות.




בית הכנסת יוסף קארו בצפת


בית הכנסת בנוי בצורת בית מדרש לאחר שהרב קארו ומשפחתו הוגלו מספרד בעת הגירוש, הרב נדד לפורטוגל ,איסטנבול. תחנתו האחרונה בצפת אשר בה התיישב בשנת 1836. לאחר שהתיישב בצפת, הקים את בית מדרשו. יש מאמינים שבבית הכנסת נתגלה לקארו מלאך בדמות המגיד ואשר בשיחותיו עמו כתב רבי קארו את חזיונותיו בספרו מגיד מישרים.



בית הכנסת הארי הספרדי בצפת


בית הכנסת בתחילת דרכו ,נקרא בית הכנסת על שם אליהו הנביא. הקשר לארי, נוצר בזכות המסורת, אשר מספרת, כי הרב נהג להתפלל ולשבת בגומחה המזרחית במקום, ולפתור ולפענח את ספר הקבלה, בעזרת דמות אליהו הנביא אשר התגלתה בפניו.



בית הכנסת הארי האשכנזי


בית הכנסת ממוקם ברחבת כיכר המגנים אשר מוליכים אלי שני סמטאות היוצאות מהרחוב הראשי ירושלים, סמטת בר יוחאי וסמטת מגני צפת. מן הרחבה יורדים במדרגות לבית הכנסת.

בית הכנסת הספרדי , הינו בית הכנסת העתיק בעיר צפת, נקרא על שם רבי יצחק אשכנזי לוריא, אשר נחשב לראש תורת הנסתר. בית הכנסת נבנה במאה ה 16 מחוץ לשטח העיר. בית הכנסת מעוטר בצבעים כחולים כשריד לתקופה המורית אשר שלטה בספרד הן כממשל והן באדריכלות ובתרבות. החלקים הנוספים בחשיבותם בבית הכנסת הם: הקיר הדרומי אשר בו מקובעים שלושה ארונות קודש, בימת הדרשה המוגבהת.



בית הכנסת בירב


בית הכנסת הוקם במאה ה 19 לאחר רעידת האדמה בשנת 1837. שמו ניתן לו על שם הרב בירב שנולד בשנת 1475. הרב בירב חי בספרד והיה מתלמידיו של הרב אבורהב. לאחר עלייתו לצפת שימש כאחד הרבנים המובילים במאה ה 16 . בית הכנסת בתחילת דרכו שימש את יהדות הונגריה בעיר. אך בשנים האחרונות עבר לשליטת הקהילה האמריקאית בעיר. בית הכנסת ממוקם בסמטת מגיני צפת 10.



בית הסראייה בצפת


הסראייה הינו מבנה אבן מסיבי ,ששימש את מושלי המחוזות העות'מאניים בתקופת שלטונם בישראל. המבנה בצפת הוקם במאה ה 18 בידי המושל דאר אל עומר. במבנה ישב בנו של המושל,. בתחילת המאה העשרים נוסף למבנה הסראיה מגדל שעון לכבוד 25 שנות שלטון של הסולטאן התורכי עבד אל חמיד ה-2. מגדל השעוןהוא בן 4 קומות: בקומתו השלישית הותקנו 4 שעונים, ובקומה הרביעית הוצב פעמון גדול שצלצל על-פיהם. בעבר הייתה בנויה בראש המגדל קומת-גג בצורת פירמידה.


המוזיאון למורשת היהדות הדוברת הונגרית בצפת

המוזיאון הממוקם בבית הסראיה , הבנוי אבן עתיק. במוזיאון תצוגות ממדינת הונגריה הגדולה וכוללת גם חפצים המשמרים גם את עברן המפואר של קהילות הונגריה, טרנסילבניה, סלובקיה, רוסיה הקרפטית.לרשות המוזיאון למעלה ממאה וחמישים אלף מוצגים, אשר מפאת גודלו של המוזיאון לא ניתן לצפות בחלק גדול ממוצגיו הכוללים: תשמישי קודש, כלי מלאכה של בעלי מלאכה יהודיים, חפצים מימי השואה וחפצים מחיי היום יום בהונגריה.



קריית האמנים בצפת

כחמישים ציירים ואמנים מפורסמים, עברו אל הרובע בצפת ורכשו דירות ומבנים ברובעים הנוצרי והמוסלמי ויצרו את הקריה לאומנות. את עבודותיהם ,אשר יצרו, הציגו בגלריות ובסדנאות. לאור התחרדות העיר, ועזיבתם ופטירתם של רבים מהוותיקים גרמו לדעיכת קריית האומנות.



מוזיאון אומני צפת


הגלריה משמשת את עשרות חבריה האמנים מצפת ,כגלריה מרכזית ומוזיאון לכל אמני צפת,על מנת להציג את עבודותיהם בפיסול,ציור ודברי אומנות שונים, המתחם שופץ ונתווסף לו בית קפה.



מוזיאון סטודיו יצחק פרנקל זל

הסטודיו ממוקם בבית ערבי שתקרתו מקומרת וגבוהה. על הקירות מוצגות עבודותיו מתקופות שונות בחייו, שחיי בשנים 1899-1981. בתאריך 15,10.2008 נפטרה אשתו שניהלה את המוזיאון.



מוזיאון הבובות בצפת

המוזיאון לבובות הוקם לזכרה של בתה אלה של האמנית מילה רוזנפלד, אשר נהרגה בפיגוע בתל אביב בשנת 1994. האמנית מילה רוזנפלד מעצבת אופנה במקצועה.

במוזיאון אשר אולם התצוגה ,ניתן לה מידי עיריית צפת יש למעלה ממאה בובות פורצלן המולבשות בבגדים ,אופייניים לדמויות שונות ומעמים שונים. כל התלבושות נעשו בדיוק ובהתאמה לבובה על פי הנושא, ההיסטוריה ותלבושות של יהודים מקהילות שונות בעולם וזאת לאחר שערכה מחקר לסגנון ולאפיון של התלבושת. יצירת בובה אחת נמשכת בין שלושה חודשים לשנתיים. האמנית מילה יוצקת את הפורצלן לתבניות, מציירת את תווי פניה של כל בובה וצובעת את עורה. הבובות עשויות ביחס של 1:4 לעומת גוף האדם.



מצודת צפת

מהחניה עולים לגן המצודה ולשרידי המצודה, אשר ממוקמת על גבעה במרכז העיר צפת, אשר נחרבה וחודשה במאה ה 16. במקום שרידי חומה וביצורים צלבניים. כמו כן, ממוקמת במצודת אנדרטת יד לנופלי מלחמת העצמאות. ממרומי המצודה ניתן להשקיף על העיר וסביבותיה.





מוזיאון בית המאירי

המוזיאון מתאים לילדים ומשפחות, ומציגים בו תערוכות קבועות ומתחלפות בנושא מורשת ישראלית.

ניתן לקבל הדרכה למהות התערוכה, המוצגים והרעיון העומד מאחוריו.

מתמקד בחקר תולדות הישוב היהודי בצפת.

המחשה של מצגת, לבוש מקומי, מסמכים, חפצים ועדויות של זקני העיר המתועדים.



מחלבת קדוש בצפת


ניתן להגיע למחלבת קדוש במשך כל ימות השבוע ללא תיאום מראש ועד שעות הערב המאוחרות. במקום יש טעימות והסברים על המקום ועל ההיסטוריה של המשפחה.
המחלבה קיימת למעלה ממאה שנה. במחלבה מייצרים חמש סוגי גבינות עיקריים. כיום מנהלים את המחלבה קדוש ובניו אשר ירשו את המקום מהסבא רבא שלהם,. גבינת הבית של המחלבה היא גבינת הצאן הצפתית הקשה, אך הם מייצרים גם : הגבינה הצפתית הרכה המתובלת, לבנה, בולגרית, קממבר, ריקוטה וקשקבל. בנוסף מייצרים מיני גבינות עיזים.



גבינות המאירי בצפת

המחלבה קיימת מעל 165 שנים והיא ממוקמת במבנה עתיק ברובע היהודי בצפת, לאחר החליבה נוטלים חלב זה ומכינים ממנו גבינות מסוגים שונים הכוללים גבינות קשות ורכות, או יוגורטים ומוצרי חלב שונים.

במקום מיצג אור קולי על יצור הגבינות במחלבה, סיור להכרת האזור והמחלבה תוך השמעת סיפורים מהעבר על צפת והסברים להקמת המחלבה. צפייה במצגת אור קולית ממחיש יום ביצור הגבינה במקו.

בעת הסיור נצפה בזרימת המים מהמעיין. בחנות המפעל ניתן לרכוש את תוצרת המחלבה ומוצרים נוספים כמו: קונפיטורות, שמן זית, יינות . נערכות סדנאות במקום ערבי שירה וטעימות גבינות ויין עם מופעי כליזמרים אבל הכל בתיאום מראש.


בית יגאל אלון צפת

בית יגאל אלון בעיר משמש כמרכז התרבות ומתנס העירוני שבו נערכים מופעים וקונצרטים, פעיליות שונות ומגוונות לרווחת תושבי העיר.

מלון מומלץ בצפת ארטיסט קוורטר




ארטיסט קוורטר (Artist Quarter Guesthouse B&B) ממוקם בצפת, בסמוך לגלריות אמנות ובתי כנסת עתיקים רבים, ומציע שילוב מתקנים בסגנון מסורתי ומודרני. יחידות האירוח שוכנות בבניין בן 300 שנה, ומעוצבות עם אלמנטים של קירות אבן. תוכלו להרגע בשולחן האוכל המשותף שבחצר. חנות המכולת הקרובה ביותר נמצאת במרחק של 100 מטרים משם. בקרבת מקום תוכלו גם ליהנות ממסעדות רבות.

ניתן למצוא תחנת אוטובוס מקומית במרחק של 300 מטרים ממקום האירוח. ראש פינה מרוחקת 10 ק"מ משם, הכנרת נמצאת במרחק של 24 ק"מ וטבריה נמצאת במרחק של 36 ק"מ.

להזמנת מלון ארטיסט קוורטר שבצפת




Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה