יום שבת, 19 באוקטובר 2013

נאות סמדר

 


נאות סמדר
אמנות – קהילה –אקולוגיה ומדבר
הסיור כולל ביקור בבית האומנויות בו מייצרים מבחר מוצרי אומנו. בסיור נתרשם מבית האומנויות עצמו, במנה והתפיסה האקולוגית בה הוא בנוי, נכיר גם את מוצרי קוסמטיקה ועשבי תה ותבלין מבית היוצר של גן הבשמים וכמובן – נטעם מפרי אורגני עונתי הגדל בנאות סמדר.



הסיור ממשיך לביקור ביקב המייצר מגוון יינות וליקרים משובחים שם נטעם את המשקה ונכיר שיטות ייצור יין מיוחדות הנעשות במקום.
החזון היה והנהו לקיים בארץ ישראל מקום שהלב בו מכוון ללמוד את נושא היחסים של האדם עם עצמו, עם האחרים ועם הסביבה: האדמה והחקלאות האורגנית, האקלים והמערכות האקולוגיות ודרכי בנייה תואמות. בסיור נתמקד בארבעה נושאים: התיישבות ייחודית בא"י – סיפורו של הישוב והחזון, בנייה מדברית ואקולוגית, חקלאות אורגנית – מבט על הבקעה הירוקה, חינוך בנאות סמדר.
מומלץ לשלב ארוחה בפונדק נאות סמדר.


ארוח ולינה בערבה - במדרשת נאות סמדר
חדש בנאות סמדר - מעתה אפשר להתארח גם ללינת לילה!
מטיילים, רוכבי אופניים, ומתעניינים מוזמנים ללון וליהנות ממקום שקט במדבר. החדרים נמצאים על גבעה במרחק של 1.5 ק"מ מהקיבוץ, במקום שקט בקצה כרמי הזיתים בלב הנוף המדברי. ממש בדרך לאילת, מרחק 40 דקות נסיעה.

אין כאן "אירוח בקיבוץ", אלא הזדמנות ליהנות מהשקט המדברי. אם אין לכם צורך בטלוויזיה, ג'קוזי, או בריכה אתם מוזמנים להתארח, וליהנות מחדרים חדשים וממוזגים.

בחדרים יש מקרר קטן, קומקום חשמלי וציוד להכנת שתייה חמה, מצעים ומגבות.

הארוחות בפונדק נאות סמדר ואינן כלולות במחיר. אין בישול ארוחות בחדרים, ניתן להזמין ארוחה של גבינות ומוצרי חלב לבוקר למקרר שבחדר. סביבת החדרים נעימה ומטופחת, בכניסה לכל חדר יש פינת ישיבה מוצלת.

החדרים מתאימים לזוג או לשניים בנפרד. במקרה הצורך ניתן להוסיף מזרון לשלישי בחדר. אין חדרים משפחתיים.



פונדק נאות סמדר הוא מסעדה צמחונית השוכנת בנגב, על אם הדרך בין מצפה רמון לאילת, (כביש 40) בפינה ירוקה ומוצלת בנוף המדברי. תפריט המסעדה כולל ארוחות צמחוניות המשלבות מוצרים אורגניים מתוצרת מקומית עם ירקות רעננים מהגינה בתוספת קפה טוב, עוגות וגלידות ביתיות, מיצים ונקטרים אורגניים.

בחנות הפונדק נמכרים כל המוצרים האורגניים של נאות סמדר. מבחר של יינות, שמן זית, זיתים מסוגים שונים, ריבות נקטרים ועוד - כולם מיוצרים מפרי שגדל בנאות סמדר בסביבה מדברית נקייה. תהליך הייצור מתרחש במקום במפעלים קטנים תוך הקפדה על שימוש בחומרים אורגניים בלבד ותהליכי ייצור ביתיים.
מבחר הגבינות והיוגורטים הנמכרים כאן מיוצרים מחלב עזים טרי המגיע יום יום למחלבה מהדיר. עדר העזים שוכן בדיר פתוח ומרווח ונהנה מאיכות חיים. מזון אורגני, מרעה יום יומי וטיפול מסור הם המקור לחלב המשובח ממנו מייצרים במחלבה גבינות איכות.
היינות האורגניים מתוצרת יקב נאות סמדר מיוצרים מענבים הגדלים באקלים המדברי ומעניקים ליינות ארומות ייחודיות.

בדרך לאילת הנכם מוזמנים לעצור, להתרווח וליהנות מארוחה טעימה ממיטב התוצרת המקומית. אפשר להסב לצד שולחנות העץ באולם המוקף חלונות גדולים, ממוזג בקיץ ומוסק בתנור עצים בחורף, או לשבת בחוץ בגן קסום בצל העצים לצד בריכת מים קטנה. מנוחה בפונדק מומלצת אחרי סיור בנאות סמדר, במהלכו תוכלו להתרשם מהמקום ולשמוע אודותיו.

חדש בפונדק נאות סמדר - מוצרי גן הבשמים: קוסמטיקה, סבונים, עשבי תה ותבלין מיוצרים מצמחי מרפא וניחוח הגדלים בבוסתנים והשדות בנאות סמדר.


Save on your hotel - hotelscombined.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה