יום רביעי, 13 במרץ 2013

מרכבות הירדן


חוויה יחודית המתאימה לכל גיל, בדרכי עפר נפתלות לאורך האפיק הדרומי של הירדן. בנסיעה על גבי מרכבה רתומה לסוס, נגלים לפנינו נופים קסומים, פינות חמד ומגוון של חי וצומח. בשילוב הנכון של מקצב המרכבה נשזרים סיפורי העמק, המיית הציפורים ושירי רחל בין חורשת האקליפטוס.הפעלות בטבע, תה צמחים, כיבוד אותנטי, אפיית פיתות בטאבון, שכשוך במיימי הנחל, שירי ארץ ישראל ותצפיות.

בדרום הכנרת, בירדנית, במקום שבו נפגשים מי האגם עם מי הירדן, מציע אורי העגלון טיול משפחות במרכבה רתומה לסוס.
אורי, יליד קיבוץ דגניה ב', הוא דור שלישי למשפחת שרת הידועה. אורי מתגורר בביתניה תחתית, הסמוכה לקיבוץ כנרת. ביתניה הוקמה ב – 1911 כחוות הכשרות וניסיונות חקלאיים. ובמלחמת העצמאות שימשה כתחנת נוטרים בעלת מיקום אסטרטגי חשוב מאד. עם התפתחות ההתיישבות בעמק הירדן ירדה חשיבותה והמקום ננטש, אך חדור מוטיבציה ואהבה שורשית למקום, הגיע אורי שרת, והפריח את השממה.

חבוש כובע בוקרים מעמיס אורי על מרכבת העץ הפשוטה שלו הרתומה לסוס אחד, משפחה אחת או שתיים, ולוקח אותם לסיבוב איטי באחד מאתרי המים היפים בישראל .

נוסעים באיטיות דרך מעברי הבוץ של ביתניה תחתית, עוברים בשדות המושבה כנרת, חולפים על פני דקלים מרהיבים וחונים ליד אגמי מים ויובלים, שפעם גידלו בהם דגים. בין צחוקים לכוס תה, מספר בעל הכרכרה את הסיפורים הארצישראליים הגליליים הפנטסטיים ביותר. על איכרים תימהוניים, על טרומפלדור שחרש באזור, על פרדה חרוצה ונאמנה שפתחה תלמים בקצב, וכל זה מתובל בשירי ארץ-ישראל ובאוכל אותנטי שאורי מכין במו ידיו על טבון וגחלים.

לתיאום קבוצות  050-6534828 עדן







מלונות מומלצים באילת




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה